tiistai 11. tammikuuta 2011

[x] nouse sängystä

Päivän tärkein tavoite saavutettu. Voi kun saisin ne tuhatkymmentä muuta saavutettua ! Olen nimetön ja vailla päämäärää omilla harharetkillään. Tutkin itseäni ja elämääni suurennuslasin kanssa. Irvistän toispuoleisen hymyn peilille. Hyvää huomenta, takkuturkki ! Se on ihmeellinen tammikuinen aamu taas edessäsi ja nähtävästi pääsit sängystäkin ylös. Sängystä ylösnousemisessa on jotain mekaanista. Se vain tapahtuu. Sitä vilkaisee kerran sitä kelloa ja jos se on enemmän vähemmän kuin kaksitoista, minä pääsen ylös. Mutta jos tuntiviisari on jo karannut kahdentoista tuolle puolen, minua ei saa hereille vaikka halolla hakkaisi. Olen vihainen koira hampaat kiinni sinun nilkassasi, nuljake. Potkaise minua, ennen kuin on liian myöhäistä. Taistelua, taistelua, taistelua... Elämän suolaa taisteluhaavoissa. Nauti kivusta. Ja tästä päivästä. Hae työtä. Jos uskallat, pelkuri. Tänään ruoskitaankin oikein urakalla. Hallitsematonta ilman avautumista. Nimettömiä tunteita. Ehkä olisi aika luoda uusi tunnekansio. Ehkäpä ironinen toiveikkuus?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti